8/17/2014

Minun bloggaritarina ja sen opetukset


Markkinointivalmentaja ja markkinointiviestinnän asiantuntija Ulla Vilkman halusi haastatella minua. Hän halusi kertoa tarinani, koska kokee sen omista lähtökohdistaan inspiroivaksi. Olin toki otettu kunniasta ja kerroin mielelläni omasta tekemisestäni ja ajatuksistani. Minulta on 'blogimatkani' varrella kyselty ja kysellään jatkuvasti paljon tämän haastattelun teemoihin liittyviä asioita. On hyvä, että ajatukset ovat nyt ns. yksissä kansissa.




 Kyseisessä haastattelussa painottuu markkinoinnillinen näkökulma juurikin Ullan omasta spesialiteetistä johtuen, mutta mukana on myös paljon pohdintaa tekemisen laadusta ja motivaatiotekijöistä, sekä bloggaamisen erityispiirteistä ja sosiaalisen median hyödyntämisestä. 

Minulle kaikkein tärkeintä tämän haastattelun tekemisessä oli, kun pääsin kertomaan, mitä olen matkan varrella oppinut. 'Menestys', tai mitkä ne mittarit sitten ikinä ovatkaan, on aina tulosta jonkinlaisesta oppimisprosessista. Minulle menestystä on se, jos pystyn puhuttelemaan lukijaani kuvin tai sanoin, antamaan sisältöä ja hyvää mieltä, pieniä ja kauniita elämyksiä. 

Toivottavasti jutusta löytyy ajatuksia ja inspiraatiota bloggareille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille. Riippumatta siitä, onko jokin blogi kaupallinen vai ei, mielestäni laadukasta tekemistä yhdistää intohimo ja se, että nauttii tekemisistään. Näiltä osin jutun voi huoletta lukaista, vaikka kaupallisuus ei olisikaan se oma juttu. Ei se minullekaan ole. Oma juttuni on itseni ilmaiseminen. Suhtaudun kaupallisuuteen kuitenkin myönteisen avoimesti, koska olen tehnyt koko työurani mainonnan, markkinointiviestinnän, viestinnän ja graafisen suunnittelun tehtävissä. Kaupallinen näkökulma on yksi näkökulma muiden joukossa, ja minulle sattuneesta syystä kuitenkin hyvin luontainen. 

Sosiaalisen median hyödyntäminen ja siihen liittyvien ilmiöiden pohdinta on minulle juuri tällä hetkellä kovin mieleistä. Olen omalla tekemisellä tavallaan itseni koelaboratorio (Instagram, Pinterest, facebook). Teen omaa juttuani intohimolla, mutta samalla koitan hieman ulkopuolisena pohtia ja analysoida, mikä johtuu mistäkin ja millä asioilla on syy-seuraussuhde. Oman tekemisen analysointi on aina hyvin mielenkiintoista - ja siihen ei kaupallisuus liity millään tavalla. 

Kiitos Ulla, että olet inspiroitunut tekemisistäni ja kiitos, että halusit kirjoittaa stoorini auki. Opin ja sain keskustelustamme itsekin todella paljon. Olen taas muutaman ahaa-elämyksen rikkaampi!






FOLLOW MY BLOG / TERVETULOA SEURAAMAAN BLOGIANI: 
FACEBOOK  /  INSTAGRAM  /  BLOGLOVIN   /  PINTEREST






14 kommenttia:

  1. Hyvä haastattelu ja onnea uusista aha elämyksistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Minna :)! Hyvä välillä pysähtyä pohdiskelemaan...

      Poista
  2. Onnea ihanalle, omanlaiselleen Tarja's Snowlandille!

    VastaaPoista
  3. Hei! Täältä on kyllä monet kerrat tultu hakemaan kauniista kuvista elämyksiä ja inspiraatiota. Kiva blogi ;).
    Ja onnea taas jutusta.
    -Hellu ja Blackie Kahden Naisen Loukussa-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helena niin kiva kuulla, että löydät täältä elämyksiä, paljon kiitoksia Sinulle!

      Poista
  4. Huippujuttu, oli todella mielenkiintoista lukea ajatuksisasi bloggaamisesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Johanna!
      Ajatuksia on vaikea tänne omaan blogiin laittaa, mutta kun toinen esittää kysymykset ja tekee jutun, on se paaaljon helpompaa :)!

      Poista
  5. Loistava haastattelu ja todella mielenkiintoinen :). Olet todella inspiraoiva kaikkine ajatuksinesi - KIITOS!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KIITOS Jutta! Ajattelu ja pohdiskelu on mukavaa, mutta että vielä inspiroivia ajatuksia <3. Lämmittää mieltä.

      Poista
  6. Mielenkiintoinen haastattelu, yksinkertaisesti ja selkeästi kirjoitettu. Olen seurannut blogiasi kauan ja tykkään edelleen. Haluaisin itse enemmän visualisoinnista ja markkinoinnista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Riitta ihan mahdottoman paljon! Olen niin otettu teistä vakkarilukijoista ja olette minulle hyvin tärkeitä ihmisiä ja inspiraation lähteitä. Sinun blogistasi olen myös saanut hyvin paljon nimenomaan tuunausten ja käsitöiden saralta.

      Ulla kirjoittaa hyvin, ja tämä haastissarja saa jatkoa hänen nettisivuillaan. Mukava nähdä, millaisia haastiksia sivuille ilmestyy.

      Poista
  7. Hei Tarja! Tämä blogisi on minulle uusi tuttavuus ja löysin sen Ullan kautta. Mielenkiintoista luettavaa ja kauniita kuvia :) jään ehdottomasti seuraamaan blogiasi. Blogisi on piristävän erilainen, kiitos siitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marika ja tervetuloa linjoille! Tosi ihana kuulla, että viihdyit ja kiitoksia kauniista sanoista :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! Jokainen kommentti saa hyvälle mielelle ja perinteisesti vastaan kaikkiin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...