1/02/2013

Virkattu vauvan peitto ja henkarimoka...

Olen raskauden ajan päättänyt olla virkkaamatta vauvalle peittoa, kun "ei ole aikaa mihinkään isompaan". No, jouluna sitten repsahti ja virkkasin kuitenkin pienen peiton muutaman päivän puhdetyönä. Langat ja joutuisa ohje löytyivät omista hyllyistä. Ohje on Erika Knight, Tyylikästä virkaten -kirjasta.


Olen blogeja selaillessani huomannut, että monet ovat säilyttäneet ja/tai etsivät tällaisia vanhoja metallihenkareita kirppiksiltä ym... Mieleeni palaa parin vuoden takainen (helvetillinen) muutto rintamamiestalosta tänne uuteen kotiin. Vanhassa talossa oli jos jonkinlaisia metallihenkareita vinteillä ja komeroissa. Minulla on hatara muistikuva, että olen heittänyt niitä jonkinmoisen kasan roskalavalle..!!! Hiiohoi. Muuton keskellä ihminen ei todellakaan ole oma itsensä... Tämä yksi henkari vain ilmeisesti säilyi, kun enempää täältä ei löydy. Näitähän voisi käyttää vaikka missä askarteluhommissa ja diy-jutuissa JOS niitä vaan olisi ENEMMÄN. Harmi. No, pidetään tästä ainokaisesta nyt hyvää huolta :).



Puiset vanhat sentään olen älynnyt säilyttää :)



Kaunis ja joutuisa pinta syntyy siten, että kiinteiden silmujen väliin virkataan aina ketjusilmukka, ja kiinteät silmukat virkataan aina vain kerroksen joka toiseen silmukkaan.


Peiton koko on 40X60 cm luokkaa, väreiltään se on rai(la)kas, keväinen? Peitossa on kahta eri violettia, limeä, kahta eri sinistä ja harmaanruskeaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Jokainen kommentti saa hyvälle mielelle ja perinteisesti vastaan kaikkiin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...