12/30/2012

Virkatut eläinpotretit vaiheessa

Niinhän siinä kävi, että aloin väkräämään pieniä eläintauluja näiden innoittamana. Nyt on tausta, pää ja vartalo valmiina kahteen hahmoon, pupuun ja hiireen.

Hiirelle tulee värikäs svetari ja pykäreunainen tausta.

Tässä pupun työvaihekuvia ja ohjeen tapaista.

Tein pienen tilauksen silmä- ja kirsukaupasta eli Näpsäkästä, tilasin samalla kulta- ja hopeanyöriä. Haluan aidonnäköiset, pienet lasiset "nallensilmät" hahmoille. Vaaleanpunaisia kirsuja tilasin myös testimielessä, katsotaan sopivatko ne kokonaisuuteen vai kannattaako kuono kirjailla käsin...

Korvat: tehdään 6-7 kjs, sitten suljetaan ympyräksi, ja jokaiseen silmukkaan tehdään kaksi kiinteää silmukkaa. Sitten aletaan virkkaamaan 1 kiinteä silmukka jokaiseen silmukkaan, eli putkea. Kavennetaan hieman jos siltä tuntuu. Itse kavensin, jotta korvien alaosat ovat hiukan leveämmät kuin yläosat.

Taustaan virkkasin 10 ketjusilmukkaa ja aloin siitä virkkaamaan pylväillä siten että päihin tein aina 2 pylvästä samaan silmukkaan. Näin pohjasta tulee ovaali. Nuo 2 p samaan silmukkaan katsoin ihan silmävaraisesti, niitä täytyy tehdä koko ajan enemmän ja enemmän työn kasvaessa, jotta pohja pysyy kauniin ovaalina, mutta tosiaan pelkästään päissä oleviin silmukoihin. Sivut mennään aina 1 pylväs per silmukka -tahtia. Tausta on tehty kaksinkertaisella langalla, ja sitä reunustava "pitsi" yksinkertaisella.

Pitsi: virkataan 6 kjs, ja kiinteä silmukka joka toiseen silmukkaan. Toinen kerros 6 kjs ja kiinteä silmukka aina kjs-kaaren keskelle.

Palaan asiaan, kunhan silmät, kuonot, kullat ja hopeat saapuvat... :)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Jokainen kommentti saa hyvälle mielelle ja perinteisesti vastaan kaikkiin.