2/09/2012

DIY pöllötyyny / DIY Owl pillow

Meidän pikkutyttö tykkää pöllöistä, erityisesti tunturipöllöistä. Siitä sain idean tähän pöllötyynyyn. Tästä ei tullut tunturi- vaan satupöllö. Kankaat, vanut ja langat löytyivät omista kätköistä. Kaavat tein itse, ja ideoinnin noin muutenkin. Pöllön korkeus on n. 45 cm.

Pöllön vartalo on tehty retrohenkisestä kankaasta. Vanutäytteiset nokan ja siivet tein jäänsinisestä pilkkukankaasta. 

Pöllön suuuret silmät on virkattu jämälangoista ja ideoitu aivan vapaasti työn edetessä. Silmän keskustoiksi löysin huovutetut pehmeät pallot ompelulaatikostani . 

Pöllö seikkailee milloin missäkin :)

4 kommenttia:

  1. Siis apua.. meidän Milkkis on aivan hulluna pöllöhahmoon. Ja tämä pöllö näyttää tosi paljon sellaiselta, jota hän diggailee. Sitten kun sulla iskee uusi inspiraatio, niin haluisin kyllä tilata sulta yhden tämmöisen pöllön. Kankaat voisi olla jokseenkin samansävyiset kuin tässä. Aivan fantsu. Suostuisitkohan tekemään yhden pöllön lisää jos hinnasta sovitaan!???

    VastaaPoista
  2. Arvaa onko noi kankaat ja langat multa loppu.. Nyt en ihan tältä istumalta uskalla luvata, kun kauhiaa kiirettä pitää tällä hetkellä. Mutta mitä jos äiti tekis itse (osaat aivan varmasti, voin laittaa "ohjeen", ihan superhelppo), ja netistä löytyis tällasiaa ihanii:

    http://girl-shop.co.uk/product.php?productid=16385

    http://www.funkyhoney.co.uk/owl-cushion-wise-owl/

    tai sit tää on lemppari, laita hakusanaksi owl cushion:
    http://www.nextdirect.com/fi/en/home

    VastaaPoista
  3. No joo.. jos laitat piirtämäsi kaavan mulle :) maaret.lahti@suomi24.fi
    Mun ompelukone on vaan just rikki, mutta ehkä mä sit korjautan sen nopeempaa. Toi virkkaus osuus vaatii multa satsauksen. heh..pakko siis yrittää..onhan noita kankaitakin kertynyt.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Jokainen kommentti saa hyvälle mielelle ja perinteisesti vastaan kaikkiin.